A veszprémi várnegyedben, az úgynevezett délnyugati rondella területén található, Veszprém intézményeként üzemelő Művészetek Háza, amely galériák, művészeti csoportok és fesztiválok otthona.
A Modern Képtárban, ahogy a nevéből is látszik, a legújabb korok művészeti irányzataival lehet találkozni. A gyűjtemény javarészt magyar művészek műveit mutatja be, melyek közül sok kortárs művész alkotásait is meg lehet tekinteni. A veszprémi vár 1749-es rekonstruált telekrajzán a mai Vár utca elején, a Vár u. 5-7 számú ház helyén már épületek álltak, amelyeket ez időben Végh István szabó és nemes Komáromi Pál csizmadia lakott. Valószínű, e két ház helyén, 1800 táján épült a mai 7. sz. ház, talán iparos, vagy egyházi szolgálatban álló tulajdonos részére.
A századforduló idején a mai Vár u. 7. épület Pápay Viktor rajztanár-festőművész házával egyezik meg. A 3. számú épületet az egykori, középkori várkapu építményére emelték eklektikus stílusban, a bejárat gótikus boltíve a XIX. századból származik. A szomszédos 5-ös és 7-es számú épület kevésbé volt értékes. A meredek földút a Tűztoronyhoz vezetett. Szegényebb iparosok laktak itt valaha kicsi és dísztelen házakban: szitások, ácsok, csizmadiák. Most, amikor Turányi Gábor építész tervei szerint megújították őket, már látszik, hogy milyen szép a régiességük. Ahogy az eső lefut a sziklák között, és csillogó vízzel tölti meg a kövek közt a mélyedéseket, lassan úgy töltik ki a múzeumok a veszprémi Várhegy zugait.
Vass László cipészmester, a világhírű Vass Shoes megalkotója ma méltán nevezhető az egyik legjelentősebb magyar műgyűjtőnek magyar és nemzetközi műveket tartalmazó képzőművészeti gyűjteményének köszönhetően. A zömmel konstruktív tendenciákra koncentráló gyűjtemény a háború utáni évtizedek konstruktivista, minimalista, konkrét és konceptuális művészetének jelenségeivel és a világhírű alkotók egészen friss műveivel folyamatosan bővül. A művészetek rajongója, a hetvenes években vásárolta meg gyűjteményének legelső darabjait, ekkor még csak magáncéllal. Az első jelentős mű, ami a későbbi gyűjteménybe került, Barcsay Jenő alkotása, akihez később egy életre szóló barátság fűzte és folyamatos szakmai kapcsolat.
A magángyűjtemény a kilencvenes évek elejére kinőtte magát és megérett arra, hogy egy múzeum anyagát adhassa. Az egyes épületrészeket nagyobb szerkezeti változás nélkül újították fel. 2001-ben kezdték el és több ütemben végzeték, 2003-ban nyitotta meg végül kapuit. Belül, a fő tartószerkezetek is megmaradtak, csupán új válaszfalakat építettek be. Lényeges változás, az eredeti állapothoz képest, a tetőszerkezet kialakításában következett be: néhány helyen a padlásszint elbontásával a tetőszerkezet látható, nyitott fedélszékké válik.
Kis belső lépcső köti össze a barokk házat a mellette levő eklektikus épülettel. A három épület találkozásánál új belső lépcső épült, ami a téren álló ház padlásszintjére vezet fel. Ez a tér valójában azonos légtérben van az alsó kiállító terekkel, és inkább galéria jellegű. Itt kis magánkönyvtár, iroda és fogadószoba kapott helyet. A fedélszék megszakítás nélkül fedi be mind az alsó teret, mind a galériát. A galéria ennek értelmében az új lépcső felől kap megvilágítást, így elkerülhető volt a tetőablak beépítése. Az építészeti tervezésnél elsődleges szempont volt, hogy ez a mikrotér a Vár szerves részévé váljon, és a Vass Gyűjtemény méltó otthona lehessen.
Ha kérdésed van, vedd fel velünk a kapcsolatot. Kövess minket a Facebook-on, Instagramon vagy a Tik-Tok-on!